Valori în care credem: Transparența

Valori în care credem: Transparența

Cred că cel mai bun exemplu de importantă a transparenței în Supply Chain este un clip al lui Jean Reno pentru UPS .

Nu-i așa? Este simplu și ușor de înțeles de ce avem nevoie de transparentă? În viața reală însă, lucrurile sunt un pic mai complicate, iar mintea umană adoră să lucreze cu lucruri complicate. Să presupunem că anul acesta o să fie o recolta slabă de roșii în Italia. Ce ușor ar fi dacă furnizorul italian ne-ar anunța din timp că o să poată livra doar 50% din cantitatea totală, și asta cu câteva luni în avans- pentru că el știe deja, așa ca în filmul lui Reno? Atunci, am avea suficient timp să vorbim cu producătorii din Oltenia (dacă ei exista…) să știe că Marca Noastră Proprie o să fie vândută cu 50% mai mult decât am anunțat inițial. Dar pentru asta ar trebui să avem un SLA (service level agreement) cu furnizorii…

Sau, chair în organizația noastră, cum ar fi dacă colegii din Marketing ne-ar anunța din timp că au întârziat cromalina, pentru un produs nou ce urmează să fie lansat peste doar câteva luni? Atunci toate termenele noastre de aprovizionare alunecă, ca un lung șir de piese de domino iar în final sunt de vina cei din Logistică că au distribuit produsul cu întârziere. Asta evident și pentru că Agentia nu a putut să modifice planul de lansare al campaniei promo din Gantt-ul inițial, deși tot ei au întârziat cromalina. Dar pentru asta ar trebui să avem un process de lansare a produselor noi- NPD – bine pus la punct.

Sau cum ar fi dacă în banalul Management Meeting, la care oricum petrecem uneori și o zi blocați în scaune, în loc să explicăm cât de bun, frumos și muncitor este departamentul pe care îl conducem, am prezenta un banal tabel cu indicatorii cheie – KPI`s (BPI`s)- iar orice deviere de la așteptări si impactul estimat asupra celorlalte departamente este anunțat – așa ca în filmul lui Reno. Transparența nu este o valoare tipică pentru Supply Chain- este o valoare umană. În general nu ne temem de transparența atunci când nu e nimic de ascuns. Ca să nu fie nimic de ascuns, totul trebuie să meargă bine. Că să meargă bine, trebuie să avem procese bine stabilite în organizație , fie ele SLA, NPD sau KPI`s. Plus oameni instruiți…