Toată lumea este de acord: oamenii sunt cei mai importanți într-o companie. Și nu, nu sunt un capital. Pur și simplu fără ei nimic nu ar fi posibil. Aș mai adăuga: oamenii sunt importanți, fără ei nu ar există umanitate .
Asta o știu și angajatorii. Doar că modul în care o aplică e un pic ciudat. Să luăm cazul Supply Chain, care doar dacă doriți poate deveni și un department.
Să precizăm de la început: un department de Supply Chain și Supply Chain –ul din compania dvs sunt două lucruri separate.
Dacă însă angajatorul se hotărăște să creeze un department de Supply Chain, din experiența pe care am avut-o, e foarte probabil sa facă una din următoarele greșeli:
1) Angajează un Supply Chain Manager. Atât! Apoi își imaginează ca toate problemele (de Supply Chain) vor fi rezolvate
2) După ce “il arde” pe Dl/dna Supply Chain Manager, îl da afară și așa se pierde toată muncă depusă în acel interval de timp. Se revine la momentul t0.
3) Chiar dacă are o întreagă echipă, procesele sunt lipsă, neadecvate sau greșit implementate,
4) Nu face legătura între motivația oamenilor și indicatorii Supply Chain ,
5) Nu acceptă soluții cross-departamentale. Fraze de genul: De ce nu se livrează azi? e strict problema departamentului Supply Chain!- sunt foarte des auzite.
Ați mai văzut așa ceva în viață voastră?