2023 va fi un an plin de surprize. Încă nu știm dacă intrăm în recesiune sau nu, cum va fluctua prețul gazului sau energiei, nu știm cum și și când se vă termina confictul din Ucraina sau dacă va începe altceva în lume. Romania este o bucățică de Lego în jocul mai mare al omenirii. Alte probleme însă sunt la noi în curte. Cum se văd ele în Supply Chain ?
Planificarea va deveni mai dificilă.
Acum 2 ani , în urma efectuării unui sondaj: impactul Covid 19 asupra business-ului dvs, aflam că în companiile Romanești acuratețea planficării a crescut. Era ciudat, pentru că pe tot globul indicatorul respectiv era în scădere. Cred că în 2023 planificarea se vă face mult mai dificil.
Lanțurile de aprovizionare vor avea tendința de a se scurta
Este un lucru care se întâmplă deja. Pentru că timpii de aprovizionare au continuat să se mărească. Ce va presupune asta? Făcut local poate să însemne în Europa, în Romania sau în regiunea noastră. Iar daca vă implica sau nu imprimante 3D sau tehnologii de vârf – asta mai puțin contează.
Criza din “supply” se va muta în “demand”
In ultimii doi ani a fost o presiune constantă pe partea de aprovizionare și producție. Cred ca 2023 va fi exact opusul. Că la bază va fi rata mai mare a șomajului, o posibila recesiune, prețurile crescute la alimente și energie- nu știu.
Nevoia de consultanța operațională va crește
Totul va fi mai scump! La fel ca în 2008, pericolul de închidere a companiilor se vă mări.În orice tip de activitate Logistic , Producție, Mentenanță: bătrâna, clasica, eficiență operațională vă trebui făcută temeinic. Fie că va fi ajutată de softuri sau nu, eliminarea Muda din procese va trebui făcută meticulos. Un ban necheltuit, e un ban câștigat.
Digitalizarea în Supply Chain
Sigur că va continua, dar personal cred că mici aplicații care vor rezlva probleme punctuale vor fi mai cerute decât aplicațiile gen ERP. Pentru online- se vor găsi soluții (și mai) ingenioase pentru scăderea costului “ the last mile”..
Implicarea băncilor comerciale
Pentru că banii vor fi din ce în ce mai scumpi, băncile vor vor vea un cuvânt mai mare de spus. Ele vor dori nu numai să știe ce se întâmplă cu banii lor dar e posibil să se implice și în ajutoarea celor care au derapaje (să zicem- de la profitul planificat in S&OP ).
Nu vom avea prea multe autostrăzi suplimentare (singura prezicere)
Cel puțin nu în 2023. Și asta în ciuda faptului că Romania câstigată bani frumoși din vânzarea de gaz scump- asta e realitatea. Asta va face strategia de distribuție mai dificilă.
Oricare vă fi “acuratețea” schimbărilor menționate mai putin contează! Ce contează este să fim pregatiți pentru ele. Vă urez tuturor un An Nou foarte bun!
0 comments on “Șase tendite si o predicție în Supply Chain pentru 2023 (în Romania)”Add yours →