Covid 19 ne-a făcut viața complicată ! Ne ține în casă, vorbim zilnic de el, mai nou și mai ales salutăm cu entuziasm orice veste bună. După un început de an când vaccinurile au devenit realitate, începusem să vedem viața în roz. Mai că ne planificam din nou vacanțele. Ne gândeam să ne muiem (bagam….)piciorele în mări de la mii de kilometrii distanță, poate chiar în vara asta, și să ne simțim bine într-un mod jemenfichist pe care acum aproape l-am uitat.
O veste de azi dimineață însă m-a făcut să mă gândesc că momentul minunat este încă foarte departe. Nu ca distanță, ci ca timp. Așa că am înlocuit baia caldă din viitor cu un duș rece în prezent.
Vestea o citeam pe New York Times . Italia da în judecată Pfizer și Astra Zeneca . De ce?
“Italia plănuiește acțiuni legale împotriva producătorului de medicamente Pfizer pentru întârzieri în livrările cu vaccinul anti-coronavirus, a spus Domenico Arcuri, însărcinatul special pentru problema pandemiei în Italia. Vineri, săptămâna trecută, Pfizer și partenerul ei din Germania, BioNTech, au anunțat că vor livra mai puține doze către Comunitatea Europeană. Motivul este schimbarea liniilor de producție pentru a permite crresterea producției “. Se pare că aceeași situație este și cu Astra-Zeneca.
Sigur , la război ca la război, cum zic francezii…Asta nu este o economie normală, inca…. Fără a fi critici față de producătorii de vaccinuri, pentru care am o imensă stimă, și fără a intră în detalii pe care nu le știu, ceva a perturbat planurile inițiale și asta a dus la o situație de Service Level foarte prost. Pentru că , de fapt, asta s-a întâmplat. Și iată cum, de fapt, problema pandemiei s-a transformat într-o problemă de Supply Chain. Implicațiile, în cazul în care marii producători nu își vor rezolvă rapid problema, sunt imense : trece timpul, noi tulpini apar, vaccinurile nu mai sunt bune și în rest nu vreau să continui.
Un bun Supply Chain este măsurat în primul rând de un bun Service Level. Asta este o prima lectie in operatiuni.
Asta este valabil și în cazul producătorilor de biscuiți dar și în cazul producătorilor de vaccinuri. Doar că în cazul celor din urmă, un indicator prost se masora și în vieți omenești. În rest, mâncăm ce gasim… De aia sunteți obligați să știți motivele pentru care aveți un Service Level prost.
Acum însă, lupta pentru un bun Service Level este la propriu pe viață și pe moarte. Eu personal, sper că toți cei implicați în problema vaccinurilor știu ce fac și că totul va fi rezolvat rapid. Doar că a spera nu este totdeauna cel mai bun plan de acțiune.
0 comments on “Când Service Level devine o chestiune de viață și de moarte”Add yours →